מעקות אלומיניום

האלומיניום הינה מתכת שהפכה במרוצת השנים לאחד מהחומרים השימושיים ביותר בבנייה, כך שהיא מחליפה את השימוש בברזל ועץ ששלטו בתחום לאורך שנים. גם בתחום המעקות הדבר מורגש ויותר ויותר אנשים מתחילים לרכוש מעקות אלומיניום לבתיהם. מהם היתרונות של אותם מעקות? ומהם השיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירתם? הישארו עימנו.

צריכים מעקה למרפסת שיהיה גם בטיחותי וגם יפה?

  • מעקה משולב אלומיניום ומתכת
  • עמידות לטווח ארוך
  • משתלב עם עיצוב הבית
  • משתלב עם הנוף האורבאני
  • בטיחות מלאה לכל המשפחה
  • עיצוב טרנדי מרהיב
  • איכות שוברת שיאים
  • עמידת בתקנים מחמירים
  • התקנה מקצועית
מעקות אלומיניום
קטלוג תמונות
זמינות מיידית
איכות גבוהה
שירות לקוחות
פתרונות לכולם

יתרונות האלומיניום בייצור מעקות

בשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ויותר אלמנטים שעשויים מאלומיניום. לא מדובר רק על מעקות אלא גם על מסגרות לחלונות, פרופילים דקורטיביים, דלתות ואפילו פרגולות אלומיניום שנראות נהדר.

הסיבה להשתלטות האלומיניום על תחום הבנייה והתעשייה טמונה ביתרונות שלה על חומרים דוגמת מתכת ועץ שנחשבים לכבדים ויקרים יותר. האלומיניום הינה קלת משקל אך חזקה מאוד, בעלת גמישות עיצובית מרובה ובנוסף לכל היא אינה זקוקה לצרכי תחזוקה מאחר והיא אינה מחלידה או נרקבת. הדבר מתבטא היטב במקרה שלפנינו שכן מעקות אלומיניום יכולים להגיע בכל צבע וסגנון שתרצו ומרגע התקנתם אין שום צורך בתחזוקה שלהם.

למעשה, המעקות הללו משתלבים עם כל סוג של סגנון עיצובי שכבר קיים בבית כך שאם אתם מעוניינים לשמור על המראה הכפרי בביתכם – פרופילים עבים בגוון של עץ יתאימו לכם.

מעוניינים במראה מודרני מינימליסטי? מעקות בפרופיל דק בצבעי היסוד יעזרו לכם להשיג זאת. ניתן ומומלץ לשלב את מראה המעקות עם שאר האלמנטים המתכתיים בבית וסביבתו, וזאת כאמור באמצעות פרגולה מאלומיניום, גדרות אלומיניום, מסתורי כביסה מאלומיניום ואפילו חיפוי קיר מאלומיניום.

מעקות אלומיניום

מעקות אלומיניום – קריטריונים נדרשים

חשוב להדגיש כי מעקות אלומיניום יכולים לשמש לא רק לפנים הבית (במקרה של גרם מדרגות) אלא גם לחוץ הבית (מעקות למרפסת למשל). במקרה שכזה עוד לפני צרכי העיצוב יש לקחת בחשבון את עמידתם בתוי התקן הישראלייים של מעקות בטיחות.

התקן מאשר שימוש באלומיניום כל עוד הגובה של המעקה, המרווח בין השלבים והמרחק בין המעקה לקיר – כל אלו עומדים בדרישות. דרישות הבטיחות נועדו למנוע נפילה של ילד בין השלבים או בין המעקה לקיר וכמו כן נועדו למנוע ככל שניתן טיפוס על גבי המעקות. רק לאחר מכן אפשר להתחיל לבחור בין אפשרויות העיצוב שיכולות לכלול את סוגי המעקות הבאים:

  • מעקות אלומיניום בלבד – אלו הם מעקות שעשויים אך ורק מאלומיניום, בדומה למעקות הברזל הקלאסיים. העיצובים שלהם מגוונים, החל ממינימליסטיים ועד מסיביים יותר. ניתן ליצור מעקות מאלומיניום בלבד הן עבור גרמי מדרגות והן עבור המרפסת.
  • מעקות אלומיניום בשילוב זכוכית – מעקות יפהפיים שלהם יתרון נוסף שהוא תחושה של הגדלת החלל בתוך החדר שבו הם מותקנים. הדבר מורגש היטב גם כאשר מדובר על מעקה למדרגות אך גם במקרה של מעקה למרפסת, שכן אין חסימה שמונעת מבט החוצה. ניתן למצוא שני סוגים של מעקות מאלומיניום שכוללים זכוכית – האחד כולל את התקנת הזכוכית בתוך מסגרות האלומיניום והשני הוא מעקה זכוכית בזיגוג יבש שבו הזכוכית מעוגנת ע"י מחברים לשלד האלומיניום אך רובה אינה כוללת מיסגור.
  • מעקות מעוצבים – האלומיניום הינה מתכת חזקה מצד אחד אך רכה וגמישה לחריטה ועיצוב מצד שני. בהתאם לזאת ניתן ליצור מעקות מעוצבים להפליא שיכולים לכלול קווים ישרים או מעוגלים, פיסולים שונים ושילוב של מספר חומרים יחד כגון זכוכית, עץ ואפילו ברזל.

חשוב לציין כי במידה ובוחרים במעקות זכוכית, יש לעמוד בתקנים נוספים המיוחסים להם, כגון שימוש בזכוכית רבודה בלבד ועובי זכוכית נדרש (על המתכנן לבדוק זאת בהתאם לחישובי הרוח והעומסים הצפויים).

מעקות אלומיניום

מעקה זכוכית - שמירה על סטנדרטים גבוהים

בשנים האחרונות, מעקות זכוכית הופכים לבחירה פופולרית ביותר. טכנולוגיות התקנה חדישות מאפשרות להתקין את המעקה ללא צורך בחומרי הדבקה ואיטום ולהלביש את לוחות הזכוכית אל תוך חריץ ייעודי במהירות וביעילות. כך מתקבל מעקה שקוף בעל מראה אלגנטי מאוד.

הזכוכית החלקה אשר אינה מאפשרת טיפוס על המעקה, הופכת מעקה זה לבטיחותי במיוחד לילדים. לאורך השנים ביצענו התקנות מעקה זכוכית במבנים רבים תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר ברמת השירות, בשיטות הייצור ובהתקנה, לאורך כל שלבי הפרויקט.

טיפ חשוב לסיום – איכות הצביעה של האלומיניום

מעוניינים במעקה אלומיניום שישאר במצבו החדש לאורך זמן? חשוב מאוד להתקשר עם חברה שמספקת אך ורק פרופילי אלומיניום למעקות שנצבעו ברמה גבוהה. מעקות אלומיניום יכולים להיצבע בשלוש שיטות עיקריות – צביעה ידנית במריחה, צביעה בהתזה וצביעה אלקטרוסטטית. זו האחרונה היא השיטה המומלצת ביותר שמביאה לתוצאות הרצויות.

בשיטה זו פרופילי האלומיניום עוברים ניקוי בשיטת התזת חול, פני השטח מוחלקים ונמרחים בפריימר מיוחד. בשלב הבא הלוחות מצופים באבקת צבע שלה מטען חשמלי ולאחר קלייה בתנור הקשר בין הצבע לאלומיניום הופך להיות בלתי הפיך.

ההגנה על הלוחות מושלמת וניתן לבחור מבין מגוון רחב מאוד של צבעים. מחירים נמוכים מדי בתחום עשויים להעיד על אלומיניום שנצבע בשיטות אחרות, מה שעלול להתבטא בקילופי צבע לא נעימים לאחר פרק זמן לא רב מההתקנה. קחו זאת בחשבון ובצעו רכישה מוצלחת.

אופק מעקות ואלומיניום מציעים לכם פתרונות הצללה של עד 100% הגנה מפני הכל מזגי האוויר. פנו אלינו ותוכלו להנות ממעקות אלומיניום שיעלו את ערך הנכס ואת רמת החיים בו וחשוב מכל, יגנו עליכם ועל משפחתכם.

מעקות אלומיניום

שאלות נפוצות בנושא מעקות אלומיניום

המחיר של מעקות אלומיניום מחושב לפי מטר מרובע, כאשר הוא נע בין 800-1500 ש"ח למטר רבוע ואף תלוי בדגם והעיצוב, מרכיבים נוספים שמשפיעים על המחיר הם: עובי החומר, צורות החיבור (ריתוך או ניטים) ורמת הגימור. יש לקחת בחשבון אביזרים נוספים שעשוים אף הם להשפיע על המחיר הסופי.

לרוב התקנת המעקות מגיעה בשלב גמר הבניה אך מומלץ מאוד לתכנן את הפרטים עוד בשלב השלד כדי להימנע מבעיות.

לרוב התהליך יתחיל במדידה, לאחר מכן תכנון הנדסי ועיצובי, ייצור, צביעה ולבסוף התקנת המעקות.

בניגוד לאלומיניום, ברזל כבד יותר ולכן גם חזק יותר! הודות והאלומיניום קל יותר ואף נוח יותר לעבודה, הוא גמיש וניתן לעיצוב מרהיב.

מעקות אלומיניום נחשבות ליוקרתיות יותר משום שהן מעניקות תחושת ביטחון, יוקרה ואף עמידות לאורך זמן. למחפשי מעקות זולים מומלץ לבדוק לגבי מעקות מתכת, עץ או פלסטיק.

בניגוד לברזל האלומיניום חסין מפני תהליכי חמצון, העובדה הזאת מעניקה למעקות אלומיניום סטטוס אמיד ומיוחד לאורך שנים ללא תחזוקה מיוחדת!

כן, ניתן להתקין מעקות אלומיניום עם כיסויים ליצירת צל ושדרוג חוויית השהייה בחום.

רוב מעקות האלומיניום מתאימות להתקנה על רצפים מגוונים כמו פרקט, בטון, או אפשרות להתקנה ישירות על הרצפה הקיימת.

כן, רוב מעקות האלומיניום מגיעות עם ציפויים המגן עליהן מפני ים ולחות, ומתאימות לסביבת ים.

כן, מעקות אלומיניום מגיעות במגוון סגנונות וגימורים, וניתן לבחור בצבעים ובעיצובים שיתאימו לסגנון הבית.

מאמרים בתחום מעקות אלומיניום

השאירו פרטים ונשוב בהקדם
אופק מעקות אלומיניום וזכוכית

אופק מעקות ואלומיניום

אופק מעקות אלומיניום הינו מפעל ייצור בתחום מעקות זכוכית למרפסות, מסתורי כביסה, פרגולות, הצללות חיפוי קיר וגדרות מאלומיניום. חברתנו פועלת במשך כעשור בכל רחבי הארץ בהיקפים גדולים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר, חברתנו מהמובילות ביותר בתחומה, לחברתנו צוותים מיומנים מקצועיים ואמינים אשר נבחרים בקפידה.