בדק בית – איכות ללא פשרות

רכישת דירה היא הליך סבוך ומורכב הדורש הרבה מאד חשיבה, טיפול בנושאים כספיים בסדרי גודל משמעותיים ואין ספור החלטות כדי להשלים את המעטפת וליהנות ממגורים בבית חדש או יד שנייה.

אחת הפעולות החשובות ביותר שיש לבצע טרם החתימה על חוזה קניית דירה היא הזמנת בדק בית שהיא סקירה מקיפה של מצב התחזוקה בבית.

הבדיקה כוללת את מצב התחזוקה של מסתורי כביסה הקיימים בבית/בדירה, תקינות המעקות שהותקנו במרפסות, תקינות של חיפויי קיר, תקינות הריצוף ועוד.

מהי בדיקת בדק בית?

בעל נכס המעוניין למכור את דירתו דואג שהנראות שלה תיראה במיטבה, דירה מסודרת, מטופחת ויפהפייה.

הבעיה היא שלעיתים קרובות קיימים בדירה הרבה מאד ליקויים שעליהם בעל הנכס אינו מדווח והם משמעותיים ביותר.

מהנדס אזרחי המבצע בדיקה איכותית ומקיפה של בדק בית ללא פשרות עובר באופן סיסטמטי על כל נקודה ונקודה ברחבי הדירה כדי לוודא אם הכול תקין, אם מידות הדירה אכן תואמות את המידות הרשומות בתכניות המקוריות שלה, אם בוצעו שינויים ותוספות בהתאם להיתרי הבנייה ועוד.

הצוותים המקצועיים של בדק בית בוחנים כל תחום באופן מקצועי ביותר תוך שימוש במכשור חדשני המסייע בידם, כמו מצלמה תרמית לאיתור נזילות בצנרת, מד לחות לבדיקת רמת לחות גבוהה ועוד.

 

סקירה מקיפה של מצב הדירה והסקת מסקנות

מתוך המידע שמצטבר בהליך הסקירה של בדק בית, מכין המהנדס דוח מקיף הכולל את הליקויים, המלצה לתיקון הליקויים החמורים, אופן ביצוע התיקון ועלות משוערת של השיפוץ.

יש מקרים המראים שמצב הדירה הוא מצוין ואין בה ליקויים חמורים הדורשים טיפול מידי או תיקונים שערכם הכספי הוא גבוה, אך ברוב המקרים הממצאים שמתגלים הם די חמורים והם גוררים עלויות כספיות משמעותיות ביותר.

לאור הממצאים, הלקוח מקיים משא ומתן מחודש עם בעל הנכס כדי לקזז את מלוא עלות השיפוצים או חלק ממנה מעלות הנכס.

בחלק מהמקרים בעל הנכס אכן מפחית מערך הנכס וקיימים גם מקרים שבהם המשא ומתן מתפוצץ בעקבות הדוח והעסקה אינה מתממשת.

מבחינת הרוכש הפוטנציאלי מדובר בצעד נכון כיוון שהוא ירכוש את הדירה במחיר מלא ובנוסף לכך יהיה עליו לשאת בעתיד בעלויות השיפוץ שלעיתים הן גבוהות מאד.

חם בשמש? המרפסת שלכם לא עושה את המירב? אופק מעקות ואלומיניום מציעים לכם פתרונות הצללה של עד 100% הגנה מפני הכל מזגי האוויר.

פנו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה שתעשה את ההבדל.

בדק בית

ביקורת טרם קבלת דירה חדשה למגורים

כשמדובר בדירה שנרכשת מקבלן, יש לבחון לעומק את כל סוגי עבודות הבניה שבוצעו בדירה כמו לדוגמה התקנת הצנרת, החלונות, הדלתות, מערכת החשמל, האריחים וכו'.

לכל אחת מעבודות הבנייה יש שיטות עבודה מקובלות תוך שימוש בחומרי גלם בעלי תקן.

במהלך הבדיקה המקיפה, בוחנים את הרמה המקצועית של כל אחת מהעבודות שבוצעו ורושמים אם בוצעה כיאות או לא.

אם קיימים נושאים אקוטיים שלא בוצעו כנדרש, הלקוח דורש מהקבלן לבצע את התיקונים הנחוצים טרם כניסת הדיירים למגורים, במיוחד אם מדובר על סיכונים בטיחותיים.

בנוסף לכך, מבין הלקוח אילו פעולות הקבלן אמור לבצע במהלך שנת האחריות ואותן הוא דורש לבצע ללא קבלת הממצאים, הלקוח לא היה מודע לצורך בביצוע התיקונים הספציפיים.

מחפשים פרגולות אלומיניום ? פנו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה שתעשה את ההבדל.

השמעת המאמר לכבדי ראייה: