התקנת פרגולה אלומיניום

התקנת פרגולה אלומיניום – כך תעשו זאת נכון

יותר ויותר משפחות בוחרות בימינו באפשרות של התקנת פרגולה אלומיניום בחצר או מרפסת ביתם, וזאת בשל קלות המשקל של החומר שמאפשרת התקנה נוחה.

יחד עם זאת, על מנת באמת להבטיח תהליך התקנה פשוט ומהיר, ישנם דגשים חשובים שצריך לקחת בחשבון. אלו דגשים? מייד תבינו.

ביצוע מדידות מדוייקות

לא ניתן לתכנן פרגולות אלומיניום מבלי לבצע מדידות בשטח. לכן, השלב הראשון בדרך להתקנה הוא ביצוע מדידה קפדנית ומדויקת של המתחם.

במהלך המדידה נלקחים בחשבון גם גורמים שעלולים להפריע לתהליך התקנת פרגולות אלומיניום, כשלעיתים מצטרף אל המודד גם איש מקצוע שתפקידו הוא לחשב עומסים צפויים על משטחים.

למשל, אם מדובר בפרגולה למרפסת גג, יש לוודא כי המרפסת אכן תהיה מסוגלת לשאת את כובד משקל הפרגולה.

פרגולות אלומיניום למרפסת הינן קלות משקל ומשום שכך, הרי שברוב המקרים אין בעיה מבחינה קונסטרוקטיבית.

בירוקרטיה? כן אבל לא תמיד

לאחר שלב המדידות נשלחת ההזמנה להכנת כל הפרופילים שישמשו להתקנת הפרגולה.

בו בעת עולה הצורך בטיפול בכל נושא הבירוקרטיה אל מול הרשות המקומית שבמתחמה ממוקם הבית, כשלעיתים ההזמנה תצטרך לחכות עד לקבלת האישורים הנדרשים.

חוק הפרגולות על פי חוק התכנון והבנייה, אומר כי התקנת פרגולה אלומיניום דורשת אישורים כתלות בגודל הפרגולה ובאופן הבא:

  • פרגולות עד 20 מ"ר – ניתן לבצע מדידות ולשלוח מיידית הזמנה, שכן אין צורך באישורים כלל וכלל.
  • פרגולות 20 עד 50 מ"ר – גם במקרה זה ניתן לשלוח את ההזמנה באופן מיידי, שכן אין צורך בהיתר בנייה או קבלת אישורים. כן ישנה חובה לשלוח לרשות המקומית אישור מהנדס בניין עד 45 יום מסיום העבודות.
  • פרגולות גדולות מעל 50 מ"ר – התקנת פרגולה אלומיניום בגדלים שכאלה יכולה להתבצע רק לאחר קבלת היתר בנייה מלא, ולכן יש להמתין עם ההזמנה עד הסדרת העניין.

התקנת פרגולה אלומיניום – באיזה סוג התקנה בחרתם?

יום ההתקנה הגיע וכל האישורים הנדרשים התקבלו. כעת כל שנותר הוא לבצע הרכבה מדויקת של חלקי הפרגולה ולעגן אותה חזק מאוד לאלמנט שמקבע אותה.

התקנת פרגולה אלומיניום יכולה להישען על קיבוע הפרגולה לקרקע ו/או למבנה.

הדבר תלוי במיקום הפרגולה, סביבתה, שיקולי חישוב עומסים, כיווני רוח וצרכי המשפחה.

ישנן פרגולות עצמאיות, שאינן צמודות למבנה כלשהו ולכן נשענות לחלוטין על הקרקע ומקובעות אליה באמצעות יסודות.

פרגולות אחרות, יכולות להישען על המבנה באופן חלקי או מלא (פרגולות תלויות או צמודות מבנה) ולאפשר לדיירי הבית מרחב פעולה במבואות הבית, בבריכה הצמודה לבית או במרפסת.

כמה זמן לוקחת ההתקנה? ובכן, התקנה של פרגולה עצמאית צריכה להתבצע לאורך מספר ימים וזאת משום הצורך בביסוס קורות התמיכה בקרקע, תוך ביצוע חפירות ויציקת מלט.

פרגולות תלויות לעומת זאת, מעוגנות למבנה על ידי כבלי פלדה ולכן ברות יישום תוך מספר שעות בלבד.

התקנת פרגולות מתקדמות עם תוספות מיוחדות

התקנת פרגולה אלומיניום מספקת לכם יתרון נוסף והוא היכולת לשלב באלומיניום תוספות מיוחדות שישדרגו לכם את חווית השימוש בפרגולה (בפרגולות עץ הדבר הרבה יותר קשה, אם בכלל ניתן).

למשל, בשלב התכנון ניתן להוסיף לפרגולה גם פתרונות הצללה שיעזרו למקסם את יכולותיה בהגנה מפני השמש והגשם.

פתרונות הצללה אלו כוללים רפפות חשמליות שנעות בהתאם לצורך או לחלופין, בדי PVC שנעים על גבי מסילה.

פרגולות אלומיניום מתקדמים עשויות לכלול גם מרזבים מובנים שינקזו את מי הגשמים מגג הפרגולה בחורף וישאירו את הרצפה שמתחת יבשה לחלוטין.

גם האפשרות לשלב בפרגולה תאורה דקורטיבית או מאוורר, היא דבר אפשרי בהחלט.

התקנת פרגולות אלומיניום

7 שלבים של התקנת פרגולות אלומיניום

עד לפני מספר שנים ניתן היה להשיג אך ורק פרגולות מעץ. עץ זה אומנם חומר טבעי ויפה, אבל החיסרון הוא שהשמש הורסת את העץ עם הזמן וחייבים לבצע המון תחזוקה, צביעה, שמן למניעת התייבשות וכן הלאה.

אז הבשורות הטובות הן שאפשר כיום להצטייד בכמה כלי עבודה די בסיסיים ולהרכיב לבד פתרון אפילו יותר טוב מפרגולת עץ.

מקדחה מקיטה, פלס, ברגים, לא צריך הרבה יותר מזה ובתוך יומיים שלושה תהיה לכם פרגולה מאלומיניום, יפה ומוכנה. שבעה שלבים, ואתם בעניינים.

השלב הראשון בהתקנת פרגולות אלומיניום

אם אין לכם מקדחה מקיטה, כדאי שתכינו אחת כזאת בהישג יד כי עוד מעט נתחיל בעבודה. וכעת, צריך להצטייד גם במטר, לצורך מדידה.

אנו מניחים שכבר יש לכם שטח שבו אתם עומדים בפני התקנת פרגולות אלומיניום מעוצבות. יתכן שזו הגינה שלכם ואולי זו מרפסת פתוחה. על כל פנים, יש פרגולות במידות שונות אז צריך להיות מדויקים.

השלב שני – קיט או חלקים

לפני שנוכל לפרט איך לבצע נכון התקנת פרגולות אלומיניום, רצוי לדעת שיש שתי דרכים אפשריות. דרך אחת היא לקנות קיט, כלומר ערכה מוכנה להרכבה. הדרך השנייה היא להזמין חלקים בנפרד.

הדרך המומלצת היא, כמובן, להזמין ערכה להתקנת פרגולות אלומיניום באופן עצמי. כדי להזמין חלקים ולהשלים את הבניה צריך לא רק סבלנות אלא גם הרבה מאוד ידע קודם.

אז אחרי שיש ברשותכם כלי אמין כמו מקדחה מקיטה וקיט של חלקי אלומיניום להרכבת פרגולה, אפשר להתחיל בעבודה.

שלב שלישי – מסמנים

כעת, לפי הקיט או חלקי הפרגולה שיש בידיכם צריך לבצע בשטח כמה דברים. בעזרת פלס, חשוב שהסימונים יהיו ישרים. מסמנים את המיקום שבו תחברו את הקורה, לקיר של הבית. זאת, מתוך נקודת הנחה שזו פרגולה שצמודה אל הקיר.

צריך לסמן על הקרקע גם את המיקום שבו חופרים את היסודות או שלשם מחברים את הברגים, באם יש שטח מרוצף שמעליו תעמוד הפרגולה. צריך לסמן את המקום שבו לאחר מכן יוצבו העמודים ואפשר לסמן גם את המקום המדויק שמעליו לאחר מכן יעמוד הגג של הפרגולה.

שלב רביעי – חיבור הקורה לקיר המבנה

בשלב זה, מצמידים את הקורה שעשויה אלומיניום אל הקיר של המבנה. נעזרים בקווי הסימון שסימנו קודם לכן. את הקורה מחברים, כמובן, בעזרת המקדחה. מקובל לעשות שימוש בברגים גדולים במיוחד כדי להשיג אקסטרה יציבות.

שלב חמישי – חיבור הבסיס לעמודים

כעת נחבר את הבסיסים לשני העמודים שנמצאים מול המבנה. מדובר בשני חלקי מתכת, בדרך כלל, שלתוכם מכניסים את עמודי האלומיניום של הפרגולה.

יש לחזק את הבסיסים הללו בעזרת ברגים תואמים. רק לאחר מכן מתקינים את העמודים. יש לציין כי לפעמים יש צורך ביצקת תשתית בטון ואם אין לכם את הציוד המתאים תצטרכו להזמין איש מקצוע בשביל זה.

שלב שישי – חיבור קורות עליונות

כעת, בעזרת המקדחה וברגים מתאימים מחברים את הקורות העליונות. אלה הם קורות האלומיניום שמהווים תמיכה לגג של הפרגולה.

ראשית מחברים את הקורה שמחברת בין שני העמודים. לאחר מכן, מחברים מלמעלה את הקורות שנמצאים בניצב. אלה הקורות שפונים לעבר הקיר של המבנה.

שלב שביעי – הנחת הגג או החיפוי

בשלב זה יש להניח את הגג על הפרגולה ולחבר אותו כהלכה. גם את החיבור הזה ניתן לבצע תוך שימוש במקדחה. יש סוגים שונים של כיסויים או חיפויים שיכולים להתאים.

הגג יכול להיות מעין רשת של אלומיניום, קיימת גם אפשרות להניח סוג של מפרש הצללה. החיבור צריך להיות חזק למניעת קריעה או התרופפות.

אופק מעקות ואלומיניום – התקנה הכי איכותית ובטיחותית שיש

אין זה משנה אם הפרגולה שלכם דורשת אישורים או לא, חשוב כי התקנתה תבוצע בצורה הכי איכותית ובטיחותית שיש.

בחברת אופק מעקות ואלומיניום מבינים את חשיבות העניין וזאת בדיוק הסיבה שאינספור לקוחות מרוצים ממליצים עליה לאורך השנים.

התקנת פרגולה אלומיניום זוהי המומחיות שלנו, בנוסף לפתרונות נוספים בתחום זה, דוגמת פרגולות אלומיניום דמוי עץ, הצללות מיוחדות ועוד.

המקצועיות שלנו מתבטאת בליווי מלא ללקוח החל משלב הייעוץ לגבי הפרגולה המתאימה ביותר לצרכיו, דרך השגת כל האישורים הנדרשים והטיפול בכל הבירוקרטיה, ועד להתקנה בשטח בצורה הבטיחותית והאיכותית ביותר.

מוזמנים ליצור עימנו קשר ולקבל את כל הפרטים.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה: