מעקות זכוכית למרפסות

מעקות זכוכית למרפסות ביתיות

המרפסת בכל בית פרטי מהווה ללא ספק אזור אטרקטיבי בבית. כולם אוהבים להתרווח במרפסת עם כוס קפה ולהנות מהמרחב החיצוני שעדיין מצוי בתחומי הבית.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור שבכדי שמרפסת תהיה בטוחה, יש להתקין בה מעקה איכותי ובטיחותי.

כיום ניתן למצוא לא מעט סוגים של מעקות עבור מרפסות, כאשר המעקה הפופולארי ביותר הוא מעקה הזכוכית.

מעקות זכוכית למרפסות מהוות כיום מעקות שמוסיפות מאוד לפן הדקורטיבי והעיצובי של המרפסת.

יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים לבחור מעקות זכוכית למרפסת שלכם, חשוב מאוד שתקפידו שהן יהוו את הדבר הבטוח ביותר עבור כלל דיירי הבית שכן, מעקות לא מספיק בטוחים, יציבים או איכותיים יכולים לסכן את כלל דיירי הבית בשהייה במרפסת ובפרט ילדים קטנים.

מעקות זכוכית למרפסות- כיצד להתקין אותם בצורה בטוחה?

כיום ניתן למצוא כאמור מעקות זכוכית למרפסות, מעקות זכוכית למדרגות ועוד.

מעקות זכוכית לכאורה נראים כמו מעקות שלא באמת מספקים את הבטיחות הדרושה במרפסת או בבית, אולם, על ידי התקנה נכונה של המעקות הללו ובחירת המעקות הטובים והאיכותיים ביותר, ניתן לעצב בכל מרפסת מעקה זכוכית חזק, יציב ודקורטיבי.

הדרישה המקדמית בתקן הישראלי דורשת שהמעקה, המסעד וההתקנה שלו יתוכננו על ידי הנדסאי, אדריכל או מהנדס המוסמכים על פיק החוק.

לא פעם, קבלנים אינם מקפידים על הכלל המדובר ולכן, אם אתם רוכשים דירה מקבלן ואתם מעוניינים במעקה זכוכית למרפסת, חשוב מאוד שתוודאו כי המעקה מתוכנן בהתאם לחוק.

אסור שיהיו כשלים במעקה זכוכית שכן, כשלים מעין אלה עלולים לסכן את דיירי הבית.

ישנם שלושה פרמטרים שחשוב להיות מודעים אליהם בעת התקנת מעקות זכוכית למרפסות.

גובה המעקה במרפסות בבנייני מגורים חייב להיות 105 ס"מ לפחות והמרווחים בין המעקה לבין עצמם ובינם לבין העניין חייבים להיות כאלה שלא מאפשרים לכדור קשיח בקוטר של 10 ס"מ לעבור דרכם.

אסור שמבנה המעקה יאפשר לטפס עליו באופן כלשהו ולכן אסור שיהיו על המעקה זיזים, בליטות טו חללים אשא מאפשרים טיפוס כלשהו.

הפרמטר השני מתייחס לזכוכית עצמה. הזכוכית חייבת להיות זכוכית בטיחות רבודה בלבד.

מדובר על זכוכית המיוצרת בהדבקה של שתי שכבות, באמצעות שכבת ביניים שעשויה מפלסטיק, כך שגם אן היא נשברת שכבת הפלסטיק מחזיקה את רסיסי הזכוכית.

לא חייב תמיד לבחור בזכוכית מחוסמת אך ישנם מקרים שבגינם כן תדרשו לבחור בזכוכית מחוסמת עבור המרפסת שלכם.

אין ספק שבין אם מדובר על מעקה זכוכית למדרגות ובין אם מדובר על מעקות זכוכית למרפסות, חשוב מאוד להתקין אותם בצורה הטובה ביותר ועל כן, אין ספק שיש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום ומאושרים על פי חוק לעסוק בו. פרט מעקה זכוכית חייב להיבחר בקפידה.

מעקות זכוכית למרפסות

 

מדוע דווקא מעקות זכוכית?

על אף שניתן לבחור עבור מרפסת מעקות שונים כיום, העשויים מחומרי גלם שונים, אין ספק כי מעקות זכוכית למרפסות מהוות את המעקות האידאליים מכל הבחינות.

כאשר מתקינים מעקות זכוכית בצורה הטובה ביותר ומהזכוכית הנכונה והמתאימה, הם מספקים את ההגנה הטובה ביותר עבור דיירי הבית בעת שהייה במרפסת, אך מעבר לכך, למעקות זכוכית יש ערך דקורטיבי שכן, הן מאפשרות לכל מרפסת להראות הכי טוב שאפשר מבחינה ויזואלית.

כמובן שהם מסיבים לא מעט הנאה לדיירי הבית אשר יכולים לשבת במרפסת ולהנות באופן מושלם מהנוף שבה.

ניתן לומר כי מעקות זכוכית מהוות את הדבר הטוב ביותר עבור כל מרפסת כיום שבעליה מעוניינים שהיא תהיה מעוצבת, מרשימה, ייחודית וכמובן, שתאפשר להם להנות מהשהייה בה באופן מושלם.

במי כדאי לבחור עבור התקנת מעקות זכוכית למרפסות?

על אף שכיום ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות התקנת מעקות זכוכית, פתרונות הצללה למרפסת ועוד, אין ספק שלא כדאי לבחור בכל חברה באשר היא עבור התקנת המעקות המדוברים.

ראשית כל, כפי שצוין לעיל בוודא הבנתם כי מעקות זכוכית חייבות להיות מתוכננות על ידי איש מקצוע ספציפי שהוסמך לכך ולכן, חשוב מאוד לבדוק האם החברה מציעה תכנון מעקות זכוכית על ידי מהנדס, אדריכל או הנדסאי שהוסמכו לכך.

מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור בחברה שיש לה ותק, ניסיון, המלצות ומוניטין בכל הנוגע להתקנת המעקות המדוברים במרפסות.

רק חברה שניתן לסמוך עליה שהיא תסייע לכם בהתקנת מעקות זכוכית למרפסת בצורה האיכותית והטובה ביותר, היא חברה שניתן לסמוך עליה.

על כן, בטרם אתם בוחרים חברה עבור התקנת מעקות זכוכית למרפסת שלכם, וודאו כי מדובר בחברה הטובה ביותר בתחום.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה: